Pravidla
Každý hráč má tři životy (zásahové body). Život si odečte, pokud dostane platný zásah. Pokud hráči životy dojdou, padá k zemi jako padlý. V případě reálného ohrožení se přesune trochu stranou. V tomto stavu se o něj můžou elementalisté nabíjet, každý však pouze jednou.
K používání schopností je potřeba náboj (který se při použití schopnosti odečte). Na začátku souboje nemá žádný hráč náboj. Každá škola tři schopnosti a specifický způsob získávání náboje. Maximálni počet nábojů je jeden (kromě jedné specializace Pán času).
Během tábora může hráč získat specializace. Specializace pozmění fungování schopností a celkový herní styl. Všechny školy mají tři specializace, z nichž každá se soustředí na jednu z výchozích tří schopností. Nejmenované schopnosti zůstávají tak, jak jsou. Hráč může ovládnout více specializací, v boji však může používat jen jednu, kterou si předem určí.
Hodináři
- obratní mágové, využívají iluzí a umí manipulovat časem, předávají momentum (náboj) spojencům
- náboj získávají dotykem nepřítele
Schopnosti
- Oslepení - nepřítel automaticky mine příštím zásahem (zvolání "oslepení" na kontaktní vzdálenost)
- Zahalení - nepřítel nesmí cílit sesilatele (útočit a používat schopnosti) dokud není zasažen. O tohoto nepřítele se sesilatel nesmí nabíjet (zvolání "zahalení" na kontaktní vzdálenost)
- Momentum - předá náboj spojenci (dotykem)
Elementalisti
- spoléhají na sílu magie živlů, jsou nebezpeční z dálky, posilují a léčí spojence
- náboj získávají dotykem padlého spojence nebo nepřítele (z nepřítele tzv. silný náboj)
Schopnosti
- Ohnivá koule - ubere nepříteli jeden život, nesmí se házet bez náboje (zásah papírovou koulí)
- Očarování zbraně - příštím zásahem způsobí dvě zranění, nefunguje na spřátelené nemrtvé (přejede rukou po zbraní a zvolá očarování, může to být i spojencova zbraň)
- Léčení - doplní spojenci 1 život (do maxima), nefunguje na spřátelené nemrtvé (dotykem)
Nekromanti
- vyvolávají nemrtvé služebníky a podporují spojence magií krve
- náboj získá kdykoliv přijde o život, může si život i sám ubrat
Schopnosti
- Služebník - vrátí do souboje padlého spojence se dvěma životy jako nemrtvého bez schopností, služebník umírá, pokud ztratí kontakt s nekromantem (nasazením masky, případné vysvětlení)
- Zlá krev - spojenec při příštím schytaném zásahu ubere útočníkovi život (dotyk, případné vysvětlení)
- Pokrevnost - spojenec při příštím schytaném zásahu získá náboj, pokud by mu život klesl na 0, neodečítá si život (dotykem, případné vysvětlení)